Magic, where do you find it?

wp-1489048327454.jpg

Where do you find in magic?

The prompt for this week was MAGIC. (You know, for the Facebook group: Art journal prompts) In this case I did not had a quick idea. That’s the trick with those prompts, what do you do whit it? How do I want to show it. Fairies? Not really my thing. Harry Potter like? No, not me. Went on a Pinterest search for some nice Magic quotes and found plenty nice ones but not one of them gave me an idea for a journal page.

After a day or two, a kind of, a plan started to come together: Where do I see magic? Or better where do I find magic? I find magic in Nature, in Art, in Books, in New life and in People. And that’s where I started.

Made the background with acrylic paint in dark blue and splattered white paint on it. So it looks like the night sky filled with stars which I think is magical as well. The letters from the word Magic I cut from handmade paper which I made myself (very cool and simple to do by the way!) the other letters came from some scrap pieces of gel prints. Made the different labels from scrap papers, stamp and a little drawing of the books. Really happy with the books a draw! Wrote the letters on the bottom side of the labels with a white pencil. Finally I outlined all the letters with different pencils and markers so they really stand out. The real finishing touch were some bling and shiny stars.

And where do you see magic?

Thanks for being here.

Ineke

Waar vind je magie?

Het thema voor deze week was MAGIE (voor de Facebook groep: Art journal prompts) Deze keer had ik niet meteen een idee wat ik zou maken. Dat is soms wel de moeilijkheid met de thema’s, wat doe je ermee, hoe laat je het zien. In dit geval magie, iets met feeën? Nee, niet echt mijn ding, Harry Potter, nee ook niet. Ben maar eens op zoek gegaan op Pinterest naar leuke “magic”quotes, heb er genoeg gevonden maar bij geen één kreeg ik een idee voor een art journal pagina.

Maar na een dag of twee begon er zich langzaam aan een plan in mijn hoofd te vormen: Waar zie ik magie of misschien nog beter, waar vind ik magie. Ik vind magie in de Natuur, in Boeken, in Nieuw leven, in Kunst en in Mensen. En dat was mijn uitgangspunt.

De achtergrond maakt ik met donker blauwe acrylverf en ik spetterde er witte verf over. Zo ziet het eruit als een donkere nacht met sterren wat ik dan ook weer heel magisch vind. De letters van het woord MAGIC heb ik van handgeschept papier (zelf gemaakt! Wat trouwens heel cool is om te doen!) geknipt. De andere letters heb ik van restjes gel print papier gemaakt. De verschillende labels heb ik gemaakt met restjes papier, een stempel en een zelfgemaakte tekening. Ben heel blij met mijn kleine tekeningetje. De letters onder de labels heb ik met wit potlood geschreven. Uiteindelijk heb ik alle letters omrand met verschillende potloden, stiften en markers zo dat ze beter zichtbaar werden. Als allerlaatste afwerking heb ik nog wat blink en blinkende sterren toegevoegd.

En waar vind je de Magie?

Bedankt weer dat je er was.

Ineke

Leave a Reply

