Little projects….

20160707_213940

 

Nederlands onder de Engelse tekst

No finished project today. I’ve got a few things on my craft table at the moment but as said nothing finished. I was really busy creating prints with my Gel Press Plate.  I’ve got several different sizes now to print with. And as I already mentioned in one of my other posts, I love playing with it.  The effects are never the same, creating the same thing twice is really impossible. So every print is really unique.  I have to admit not every print is a success. But once dry you can use it again to print a new layer.

Vandaag geen afgemaakt projectje. Ik heb een aantal dingen op mijn knutseltafel liggen maar niets is echt af. Ik was vooral bezig met het maken van prints met mijn gel print platen. Ik heb inmiddels verschillende maten om mee te printen. En zoals ik al eerder in één van mijn posts geschreven heb: Ik vind het helemaal te gek om te doen. De effecten zijn nooit hetzelfde, dezelfde print nogmaals maken is gewoon onmogelijk.  Ieder print is dus echt uniek. Ik moet toegeven niet iedere print is een succes maar als het droog is kun je er gewoon weer overheen printen.

my clean my brayer book

 

I wanted to write about my “clean my brayer book”  When you’re loading paint on your Gel Press Plate you need to clean your brayer. When I started to make prints I cleaned it on A4 printer paper and you could find them everywhere in my craft room. Then I found this book (A4 with light weighted paper) for just 1 euro (about 1 dollar) and I knew directly how I wanted to use that book. My “Clean my brayer book” was born.

Ik wilde dit keer iets schrijven over mijn “Maak mijn roller schoon” boek. Eigenlijk klinkt het in het Engels veel leuker “Clean my brayer book”  (== voor mijn moeder en tante; uitspraak: Klien mij breejer boek==  ) Toen ik pas begon met deze prints te maken rolde ik mijn roller schoon op losse A4 blaadjes. Die slingerde  uiteindelijk overal rond.  Maar toen vond ik dit boek voor 1 euro  (licht gewicht papier) en wist meteen waar voor ik het wilde gebruiken: Mijn “Clean my brayer book” was geboren.

 

Here on this photo’s (above) you can see what it looks like: on top you can see the 3×5 inch prints I made and on the bottom you can see the page where I cleaned my brayer making those prints.  As you can see it gives very, very nice results. I already used some pages to make flowers in my Art Journal. Small gift wrapping and I made mini envelopes from it. Sometimes they are so pretty; I don’t want to use them…. Know the feeling not want to use your really, really pretty paper? Since they are really unique you might want to make a copy of it to use it more than once. (I forgot….)  And how do you clean your brayer ,if you got one  ?

Thanks for reading!

Ineke

Hierboven op de foto kun je zien hoe dat er nu uit ziet. Aan de bovenkant zie je de printjes 3×5 inch, die ik gemaakt heb. Daaronder zie je de pagina waar ik van deze prints mijn roller heb schoongemaakt. Zoals je ziet geeft het een erg, erg leuk resultaat. Ik heb sommige pagina’s al gebruikt: om een bloem te maken in mijn Art Journal, als cadeau papier en om er mini envelopjes van te maken.  Sommige zijn zo mooi dat ik ze eigenlijk niet wil gebruiken…. Ken je dat gevoel dat je je echt mooie papier niet wil gebruiken? Omdat deze prints ook echt unique zijn zou je er een kopie van kunnen maken als je ze nogmaals zou willen gebruiken. (ik vergeet dat dan weer…..)  En hoe maak jij je roller schoon, als je er één hebt dan hè?

Bedankt dat je hier was!

Ineke

 

 

 

Leave a Reply

