Yupo paper and Alcohol inks

IMG_3387

Hi!

I’ve been playing around with Yupo paper and Alcohol ink.

If you don’t know what Yupo paper is: Yupo paper is a synthetic (water-resistant) paper. That means that when used with watercolor/paint/alcohol ink, it will dry only by evaporation and there will be no absorption by your paper (as would be with regular watercolor paper). It gives wonderful effects when you use it in combination with alcohol inks and Brusho. So today I made two cards with it.

Hoi!

Ik heb een beetje gespeeld met Yupo papier en Alcohol inkt.

 Als je niet weet wat Yupo is: Yupo papier is syntetisch (water resistent) papier. Dat betekent dat, wanneer je het gebruikt met aquarelverf/verf/alcohol inkt, het alleen maar droogt door verdamping. Er wordt dus niets door het “papier” opgenomen. Het geeft wonderlijke effecten wanneer je het gebruikt in combinatie met alcohol inkt of Brusho. Vandaag heb ik er 2 kaarten mee gemaakt.

Let me start by showing what I used:

Laat ik beginnen met wat ik hiervoor gebruikt heb:

IMG_3384

Just the Yupo paper and the alcohol inks gave this results:

The Yupo and the alcohol inkt gaven het volgende resultaat:

IMG_3380

Here I started with a big purple swing and went around with yellow ink, a few dots (on the same spot, one by one gave a nice centre to the card. To make it blend a bit more I misted it slightly with some colourless alcohol. (out of original blending solution so the 70% stuff from the drugstore works as well)

Hier ben ik begonnen met een grote paarse swirl en ben daar omheen gegaan met gele inkt. Een paar druppels in het midden (één voor één op de zelfde plek) gaf the kaart een mooi middelpunt. Om het geheel iets meer in elkaar te laten overlopen heb ik er heel lichtjes wat alcohol overheen gespoten. (aangezien ik geen speciale blending solutie meer heb, heb ik gewoon 70% alcohol van de drogist genomen. Werkt ook prima)

And here the card I made from it. I just love the movement in the card and kept it fairly simple.

En hier is the kaart die ik er van gemaakt heb. Ik ben gek op de beweging die in de kaart zit en heb het daarom simpel gehouden.

IMG_3386 

The second card I made:

De 2e kaart die ik maakte:

IMG_3388

 This one started as…:

Het begin van deze kaart:

IMG_3379

 I just dropped drop after drop on the card, giving it some time to mix and expand. Again a slight mist of colourless alcohol to make it blend a bit more.

Hier heb ik druppel voor druppel op de kaart laten vallen, af en toe wat tijd gevend om te mixen en uit te lopen. Uiteindelijk nog een lichte mist van alcohol erover om het nog wat meer met elkaar te vermengen.

Thanks for taking the time to read this blog.

Bedankt voor het lezen van dit blog.

Ineke 

 

 

2 thoughts on “Yupo paper and Alcohol inks

Leave a Reply

